13 juil. 2016

La pie qui dance...

Pica pica
Corvidae - Passeriformes

European Magpie danse-landing!

 





I'll be away for a few days, so I'll visit your blogs when I return.
Keep well, warm hugs to you all :)

Je m'absente quelques jours, je passerai chez vous à mon retour.
Bien amicalement et à bientôt :)

17 commentaires :

Titus John White a dit…

Hi Noushka, superb images of the Magpie, reminds me a little of the Glossy Starling we see in Africa. Have a good break and have a rest after your turmoil. Regards John

Bas van Es a dit…

Where he would have had dance class, or he was practicing for a festival?

eileeninmd a dit…

Hello Noushka, Awesome shots of the handsome Magpie! Happy Wednesday, enjoy your day!

KeesvanD a dit…

Wow, this magpie has offered you good chances to make brilliant pics.
Greetings, Kees

Fundy Blue a dit…

Just exquisite, Noushka! What a marvel those wings are! So many complex movements in fractions of a second, then beautifully folded away! These photos underscore the wonder of life on Earth!

Miguel a dit…

La pega o urraca es un córvido que me encanta, incluso hace años llegué a criarlo en casa y era un excelente compañero que estableció un vínculo de amistad también con mi perro.
Un abrazo,

miss-cherry a dit…

amazing photos - niesamowite zdjęcia.

Olivier Bailleux a dit…

Une Eguesse, en patois Bourguignon :-). Dans mon jardin, c'est la guerre avec les merles, car les pies raffolent de leur œufs et de leurs petits.

Odile a dit…

Superbes photos, merci de les partager avec nous.

any. a dit…

Bonjour Noushka,
Comme elle est belle dans ces attitudes, jolie dance, et plus belle que la fameuse pie qui chante.
Un régal pour les yeux.
Bizzz, bonne vadrouille.

chatou11 a dit…

Je connaissais la pie qui chante mais pas la pie qui danse... super photos.
Bonne fin de semaine Noushka avec toute mon amitié. Bises tout plein
chatou

Mariette VandenMunckhof-Vedder a dit…

Dearest Noushka,
Miss the European Magpie here and it is in a way a fabulous bird. My late first husband used to have one as a pet...
Hugs,
Mariette

Tawaki a dit…

What a beautiful landing. It lands and you fly away... Enjoy!

Chamoiselle a dit…

Superbe comme d abitude !

Corrie a dit…

Dear Noushka,
You've captured this landing beatifully.
Best regards, Corrie

Nathalie Santa Maria a dit…

La deuxième photo est formidable, bravo. Elle a réussi à perdre son adversaire qu'elle regarde en l'air ?
Grosses bises ma oiselle et à tout bientôt pour faire pareil :))) .

Pascale MD a dit…

Enorme coup de coeur pour la troisième !
Quel photo !
Bisousss

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...