Ma nouvelle page Facebook pour découvrir plus de photos, d'oiseaux notamment:
Carine Wildlife Gateway

3 déc. 2017

Cerfs elaphes et Crocus d'automne

Red deer, Stags - Ciervo
Cervus elaphus
St Pé d'ardet, 2017/09/27
Nikon: D7500 + 800 mm f5/6E

Clic on pics to enlarge them.

Clic sur les photos pour les agrandir.


Pas un affût mémorable ce jour-là et surtout les cerfs sont sortis tard; pour commencer un grand daguet:

Not a memorable hide cession that day and the stags came out late as most of the time; to begin with, a large brocket:





Puis ce 8 cors n'a pas arrêté de bramer dans les fourrés; il est enfin sorti en coursant 3 autre cerfs à une vitesse telle qu'il m'a été impossible de faire une photo de lui correcte!

Then an 8 pointer who was bellowing the whole time from inside the brush and suddenly rushed out chasing 3 others stags... A weird scene that happened so fast I couldn't take a decent shot of either stags... 



 J'ai pu à peine saisir l'un des cerfs à la course,  un petit t 8 cors, et l'image manque de netteté: par manque de lumière j'ai dû baisser ma vitesse considérablement, mais la photo montre le dynamisme de l'action... pas facile avec cet objo!!

A shot not quite in focus since I had to bring the speed down considerably by lack of light, and with the 800 mm lens I didn't have much of a chance!
 


Crocus nudiflorus
 Crocus d'automne ou Crocus à fleurs nues
Pyrénées, Bassa d'Oles,  2017/10
Nikon: D500 + 200/500 mm 

Une jolie fleur commune dans les Pyrénées et que l'on trouve même en altitude et souvent en large tapis mauves.
Les fleurs apparaissent en automne et les feuilles seulement au printemps saison pendant laquelle il se multiplie par de nombreux stolons. A ne pas confondre avec Crocus sativus avec lequel on cultive le safran.

No vernacular name in Spanish nor in English for this attractive and common flower in the Pyrenees that can be found even at high altitude and often in wide mauve carpets.
The flowers appear in autumn and the leaves in spring during which it multiplies by numerous stolons. Not to be confuse with Crocus sativus with which saffron is produced.

Click on photos to enlarge them:
Clic sur les photos pour les agrandir:







A nouveau très occupée et je prépare mon petit voyage en Espagne mais je ne vous ouble pas, je passe chez vous "ASAP"!!!
Bises à touts et à toutes :)))

Again very busy and preparing my few days in Spain, I am not gorgetting you and will visit your blogs ASAP!
My very best wishes to everyone :)))

13 commentaires :

  1. je suis toujours en admiration... j'ai un objectif de 300mm et j'aimerai un plus puissant et pas trop lourd..je suis en prospection...difficile! bises

    RépondreSupprimer
  2. quel dynamisme dans cette photo de course !
    je ne savais pas que le crocus du safran était différent

    RépondreSupprimer
  3. Hi Noushka.

    Wonderful Deer photos.
    The flowers are also very beautiful.

    Groettie from Patricia.

    RépondreSupprimer
  4. Hello Noushka, beautiful captures of the deer. The flowers are lovely! Great post and photos. Happy Sunday, enjoy your day and new week ahead!

    RépondreSupprimer
  5. The does must be very happy when they see those handsome males!

    RépondreSupprimer
  6. Dearest Noushka,
    It seems to be extremely hard for catching those stags at their best but you at least endured the long wait and you tried!
    Those Colchicum autumnale or Autumn crocus look lovely. All the details and the insect on it.
    Excellent photos.
    Enjoy whatever you are doing.
    Hugs,
    Mariette

    RépondreSupprimer
  7. ben moi, je ne suis pas si exigeante et je trouve que tes photos sont superbes !
    Ici on ne voit que les chevreuils et encore !!!
    bises et bon lundi

    RépondreSupprimer
  8. I'm delighted to see your continued dedication to these splendid animals, Noushka. Sadly, my last encounter with a deer (a Muntjac) was not a happy one - the car goes in to the workshop on Wednesday!

    Take good care and keep warm. With my very best wishes - - - Richard

    RépondreSupprimer
  9. Les crocus sont magnifiques, mais je dois bien t'avouer que je craque totalement devant ce magnifique Cerf.
    Quelle beauté.
    Encore un très beau moment pour toi ;-)
    Bisous et bonne soirée

    RépondreSupprimer
  10. Hi Noushka,
    Some superb images of the stags for saying you were experiencing poor light, we could all do with some decent conditions to get some better quality images.
    Have a good break, look forward to seeing the results.
    All the best, John

    RépondreSupprimer
  11. Wow!!! La foto del ciervo a la carrera es alucinante, me ha encantado. Suerte en tu viaje por mi país, espero que hagas fotos fantásticas. Un abrazo amiga mía.

    RépondreSupprimer
  12. Although the circumstances weren't perfect, it felt good to look at the images.

    RépondreSupprimer

THANK YOU for your kind words!
Considering the "Translators" do not translate properly, I WRITE ALSO IN ENGLISH FOR MY FOLLOWERS' COMFORT...

PLEASE RETURN THE FAVOR:
LEAVE YOUR COMMENTS IN ENGLISH or SPANISH, many thanks...
I can't answer each comment but any question, yes.

GRAND MERCI DE VOTRE VISITE,
Je ne peux pas répondre à tous vos commentaires individuellement mais à vos questions oui.